قالب های فارسی وردپرس 10

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 10

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آیا طراحی سایت با وردپرس یک انتخاب مناسب است؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در ارتباط با طراحی سایت از سمت مشتریان پرسیده می‌شود، در ارتباط با برگزیدن زبان برنامه نویسی بوده و اینکه سایت مورد نظرشان را با چه زبان و پلت فرمی طراحی کنند. در این نوشتار به رسیدگی طراحی وب سایت وردپرس و ذکر معایب و مزایای آن پرداخته‌ایم. وردپرس در پیش درآمد سیستمی بود که برای وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما در آینده تبدیل به سیستم مدیریت محتوا شد و در حال حاضر شمار زیاد زیادی از سایت‌ها از این سیستم کاربرد می‌کنند. وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و به علت داشتن پلاگین‌های متنوع، توانسته بسیاری از نیازهای مشتریان را مرتفع نماید. برای داشتن یک سایت وردپرسی بهتر است از هاست‌های لینوکسی استفاده کرد. البته برخی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی وب، هاست‌های وردپرسی را در سبد محصولات خود قرار داده‌اند که در ادامه درباره این جستار نیز بحث خواهد شد. مزایای پلتفرم وردپرس عبارت است از:

۱. وردپرس یک پلتفرم متن مفتوح (open source) است
متن باز بودن وردپرس به این معناست که گسترش دهندگان وب می‌توانند کدهای مورد عقیده خود را به آن اضافه کنند و آن را در برگزیدن دیگر افراد پیمان دهند. پس کسان برای طراحی یک سایت وردپرسی نیازی به کدنویسی از پایه را نخواهند داشت. این امکان جزء مزایای وردپرس محسوب می‌شود اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این سوژه می‌تواند لغایت حدی امنیت سایت و عملکرد آن را به مخاطره انداخته و به کارگیری کدهای معیوب که توسط سایرین نوشته مش شود می‌تواند مایه عدم عملکرد درست وب سایت گردد.

۲. سادگی در طراحی و آسانی در مدیریت وب سایت
با وردپرس هر فردی با دست کم اطلاعات فنی در گویه برنامه نویسی می‌تواند وردپرس را نصب و قالب مد نظر خویش را پیاده سازی کند. همچنین وردپرس به علت دارا بودن یک رابط بصری توانسته فرایند افزودن صفحات جدید، مدیریت پست‌ها، آپلود تصاویر و … را بیش از پیش راحت کند. برای برپایی یک سایت وردپرسی فقط به یک مرورگر متصل به اینترنت نیاز است و طراح به راحتی می‌تواند شغل طراحی خویش را نخست نماید.

۳. تنوع در افزونه‌ها (plug –in)
یکی از مهمترین مزیت‌های وردپرس، داشتن تعداد زیادی افزونه است. هر فرد بنا بر دربایستن خود می‌تواند از این افزونه‌ها بهره‌گیری کند. بیشتر این افزونه‌ها به صورت مجانی ارائه شده‌اند و افزونه‌های غیر مجانی نیز با قیمت منطقی و پسندیده در کمر بستن طراحان پیمان گرفته است.

۴. قابلیت گسترش پذیری ساده و سریع
با وردپرس هر طراح می‌تواند به راحتی و با صرف کمینه زمان، سایت خویش را گسترش داده و با نصب افزونه‌های مختلف، بر عملکرد سایت خویش بیافزاید. در ضمن با پروا به اینکه وردپرس در نخست برای وبلاگ نویسی برپایی شده، قابلیت‌های تارنگار نویسی فوقانی دارد که در این بین می‌توان به راه اندازی اشتراک ایمیل Rss در وبلاگ، قابلیت ثبت کامنت توسط بازدیدکنندگان و … اشاره کرد.

۵. انعطاف پذیری در طراحی
وردپرس پلتفرمی کاملا نرمش پذیر بوده و قابلیت شخصی سازی بر بنیاد سلیقه مشتری را دارد. با نصب افزونه‌ها و تغییر در نما سایت، می‌توان یک سایت کامل و متفاوت با سایر سایت‌های وردپرسی برپایی کرد. وانگهی سایت‌های وردپرسی بسیار پیمانه پذیر هستند، بدین چهره که طراح می‌تواند هزاران صفحه جدید در سایت ایجاد کرده و نگران عملکرد سایت نباشند. ضمنا مدیر سایت می‌تواند کاربران متفاوتی را بعنوان مدیر در سایت تعریف و به هر کدام از آنها سطوح دسترسی مختلفی را اطلاق کند. در ساحل موارد مورد بحث، برای بروزرسانی سایت و افزونه‌ها نیازی به طراح سایت و برنامه نویس نبوده و آپدیت و بروزرسانی به سادگی انجام می‌گیرد. تا اینجا به بررسی برخی از مزایای طراحی سایت با وردپرس پرداخته شد. اما در کنار هر مزیتی، همواره معایبی هم هستی خواهد داشت. در ابتدای امر در کناره برتری متن مفتوح بودن وردپرس، به دشواری ها امنیتی این جستار هم تا حدی پرداخته شد. البته لازم به بیان است که به کارگیری یک طراح و برنامه نویس مجرب می‌تواند این سخت را رفع کند. اما بی گمان افراد پسین شغل و بی‌تجربه حرفه‌ای توانا به رفع مشکلات اینچنینی به شکل نخواهند بود.

آیا سونی، موتورولا و HTC نفس‌های آخرشان را می‌کشند؟

پیش‌بینی این موضوع که از بین سه شرکت HTC، سونی و موتورولا، کدام سال آینده در بازار اسمارت‌فون‌ها وجود خواهند داشت کار ساده‌ای نیست.

اسمارت‌فون‌ها با سرعت زیادی همه‌گیر شده‌اند. با این حال با بالارفتن تقاضا، قیمت‌ها پایین و بازار رقابتی بزرگی برای شرکت‌های ساخت گوشی به‌وجود آمده است. برخی از شرکت‌ها هم نتوانسته‌اند در این بازار رقابتی دوام بیاورند. بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که از بازار موبایل عقب مانده‌اند، در حال حاضر سونی، موتورولا و HTC هستند.

Sony-Z5

سال سرنوشت ساز سونی

زمانی که «کاز هیرایی»، از سری گوشی‌های جدید Z5 در نمایشگاه IFA برلین رونمایی کرد، همه خوشحال بودند. پنج نسلی از گوشی‌های سونی گذشته است و این شرکت بزرگ، گوشی‌هایی تولید می‌کند که باید به‌خوبی توانایی رقابت با گوشی‌های گران‌قیمت بازار را داشته باشند.

اینکه بخواهیم از همین حالا HTC را محکوم به مرگ بدانیم، کار درستی نیست.

گوشی Z5 Premium سونی، اولین صفحه نمایش ۴K دنیا را دارد. این موضوع هم به تیتر همه‌ی خبرگزاری‌ها تبدیل شده بود؛ اما به غیر از صفحه نمایش، گوشی‌های دیگر این سری یعنی Z5 و Z5 Compact سخت‌افزار نسبتا یکسانی دارند. سونی شاید تنها شرکتی باشد که سخت‌افزاری بسیار قوی را در یک گوشی کوچک مثل Z5 Compact جای داده است. هر نسل از گوشی‌های اکسپریا هم از مدل‌های قبلی‌اش بهتر بوده‌اند. از سنسور اثر انگشت گرفته تا باطری بهتر یا اسپیکرهایی در جلو، گوشی‌های سونی به‌خوبی نیازهای یک کاربر اندرویدی را برطرف می‌کنند.

اگر گوشی‌های سری Z5 سونی بفروشد، این شرکت احتمالا فعلا سر جای‌اش می‌ماند. البته بخش موبایل سونی، وضعیت خوبی ندارد و انتظار می‌رود تا همین چند ماه آینده، سونی از ضرر ۴۸۰ میلیون دلاری امسال‌اش بگوید. هیچ اپراتوری هم فعلا برنامه‌ای برای کار با سونی ندارد. اپراتور Verizon هم دیگر گوشی اکسپریا ۴v را نمی‌فروشد. البته نمی‌دانیم که آیا قرار است سری Z5 جایگزین Z4هایی که Verizon  می‌فروخت شود یا نه؟

همه چیز به سه گوشی سری Z5 بستگی دارد. اگر آن‌ها نفروشند، ممکن است دیگر چیزی از برند اکسپریا نشنویم.

نمایان نیست سونی چه راه‌های دیگری مقابل‌اش دارد. سونی که از قطار اسمارت‌فون‌ها جا مانده بود، اصلا وضعیت خوبی نداشت. سونی سهم اریکسون را خرید و گوشی‌های بزرگ‌اش را شش ماه به شش ماه عرضه کرد تا از قافله عقب نماند. سونی با اپراتورهای امریکایی هم برای فروش گوشی‌های‌اش صحبت کرد. به‌طور کلی سونی کارهایی که باید را انجام داده و فعلا منتظر نتیجه نشسته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

One-M9

آیا HTC محکو‌م به مرگ است؟

شرکت HTC یکی از اولین شرکت‌هایی است که به خوبی با سیستم عامل اندروید همگام شد. این شرکت سیستم عامل جدید گوگل را به عنوان سکوی پرتابی دید و توانست به موفقیت بالایی هم برسد. متاسفانه دوره‌ی اوج HTC در حال حاضر به پایان رسیده است. روند نزولی HTC از سال ۲۰۱۱ شروع و این شرکت امسال با کاهش ارزش بالایی مواجه شده است. صحبت‌هایی از گوشه و کنار برای خرید HTC شنیده می‌شود. کارشناسان زیادی هم کار این شرکت را از همین حالا تمام شده می‌دانند.


جیتکس ۲۰۱۵؛ دوبی میزبان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فناوری منطقه

جیتکس ۲۰۱۵

امروز ۲۶ مهر، هفته‌ی فناوری «جیتکس» (GITEX) در مرکز تجارت جهانی دوبی آغاز به‌کار کرد. بیش از ۳۶۰۰ شرکت از ۶۲ کشور در این رویداد شرکت دارند.

‌‌‌   ‌‌‌

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی جیتکس امروز در شهر دوبی شروع شد و قرار است به مدت پنج روز ادامه داشته باشد. تمرکز اصلی جیتکس امسال روی اینترنت اشیا و آینده‌ی آن است. همچنین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی رایانش ابری، پرینت سه‌بعدی، رباتیک و امنیت حضور فعالی در آن دارند.

جیتکس دوبی

پاناسونیک ازجمله شرکت‌هایی است که در این نمایشگاه حضور فعالی خواهد داشت. «آینه‌ی تعاملی» (Interactive Mirror) یکی محصولات جدید این شرکت است که می‌توانید در جیتکس امسال با آن ملاقات کنید. این آینه به تعدادی دوربین با‌کیفیت مجهز شده و از قابلیت واقعیت افزوده بهره می‌برد.

ایران هم در جیتکس ۲۰۱۵ شرکت می‌کند. رییس مجمع تشکل‌های فناوری ایران از برگزاری کنفرانس معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و برقراری ملاقات‌های تجاری با شرکت‌های مختلف خبر داده. محمدرضا طلایی گفته که طی این رویداد، احتمالا گفت‌و‌گوهایی تجاری با نمایندگان کشورهای مختلف ازجمله مصر و نیجریه انجام خواهد شد.

اندروید یا iOS؛ آن‌چه شما گفتید

اندروید یا iOS

هفته‌ی پیش از شما پرسیدیم که اندروید یا iOS، کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟ از شما خواستیم دلایل منطقی‌تان را بگویید و حتی باهم مخالفت کنید. شما هم تجربیات‌تان را با هم به‌اشتراک گذاشتید. در ادامه‌ی این نوشته می‌خواهیم گلچینی از نظرات شما را با هم مرور کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

آنتی‌ویروس‌ها قابل‌اطمینان نیستند

امروزه اکثر کاربران جهت حفاظت از رایانه‌ی شخصی و اطلاعات خود اقدام به استفاده از نرم‌­افزارهای آنتی‌ویروس و ضد بدافزار می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که می­‌توان آنتی­‌ویروس را به‌عنوان یکی از نرم‌­افزارهای ضروری هر رایانه‌ی شخصی و سازمانی قلمداد کرد. همواره مساله انتخاب آنتی‌­ویروس مناسب برای اکثر کاربران یک دغدغه بوده است. مراکز و سازمان­‌های بین­‌المللی متعددی وجود دارند که آنتی‌­ویروس­‌ها را ارزیابی می‌کنند. یکی از این موسسات، AV Comparative است که سالیانه ارزیابی­‌های متعددی را بر روی آنتی­‌ویروس‌­ها انجام داده و نتایج آزمایش‌­های صورت گرفته خود را به‌طور رایگان منتشر می­‌کند.

جدول زیر رتبه­‌بندی آنتی­‌ویروس‌­های مختلف را در سپتامبر سال ۲۰۱۵ بر اساس نرخ کشف بدافزارها نشان می­‌دهد. این تست براساس بدافزارهای رایج در چندین ماه اخیر انجام شده است. در این رتبه­‌بندی نرخ تشخیص اشتباه آنتی­‌ویروس‌­ها در نظر گرفته نشده­ است.

آنتی ویروس

نرخ تشخیص بدافزارها توسط آنتی‌ویروس‌های مختلف

 

اخیرا مقاله‌ای در نشریه‌ی IJCCN منتشر شده که ابعاد جدیدی به این موضوع می‌دهد. در این مقاله رویکردی معرفی شده که ویروس‌­های رایانه­‌ای را در برابر آنتی­‌ویروس­‌ها مقاوم می‌­کند. در این رویکرد، هر بدافزار در دو مرحله ناشناس می­‌شود. امروزه بسیاری از نرم­‌افزارهای آنتی‌ویروس با بررسی ساختار فایل­‌ها و همچنین رفتارهایی که نرم‌­افزارهای اجرایی از خود بروز می­‌دهند اقدام به کشف بدافزارها می­‌کنند. بنابراین اگر ساختار یک بدافزار به‌گونه­‌ای تغییر داده شود که بررسی آن غیرممکن شود، آنتی‌­ویروس‌­ها تنها با بررسی رفتار فایل مخرب قادر به شناسایی آن خواهند بود. اگر بتوان رفتار فایل مخرب را به‌گونه‌ای قانونی جلوه داد، بنابراین نرم‌­افزارهای آنتی­‌ویروس فایل مخرب را به‌عنوان یک فایل امن شناسایی خواهند کرد.

شناسایی ویروس‌ها

نتایج بازرسی فایل مخرب توسط آنتی‌ویروس‌های مختلف

در آزمایش صورت گرفته، از یک بدافزار که اطلاعات کاربران را در پرداخت‌­های الکترونیک سرقت کرده و به سرور موردنظر ارسال می­‌کند استفاده شده است. سپس ساختار بدافزار به‌گونه‌ای تغییر داده شده است که حداقل اطلاعات از آن قابل استخراج باشد. به‌منظور قانونی جلوه دادن رفتار بدافزار ساخته‌شده، بدافزار به یکی از نرم­‌افزارهایی که نیاز به تبادل اطلاعات با اینترنت دارد چسبیده و خود را نرم‌­افزاری قانونی جلوه می­‌دهد. بررسی­‌های انجام شده نشان می‌دهد درصورتی‌که دو گام مطرح شده برای هر بدافزاری به کار گرفته شود، آنتی­‌ویروس‌­ها توانایی کشف آن را نخواهند داشت. جدول بالا نتایج بازرسی این فایل مخرب توسط آنتی‌­ویروس‌­های مختلف را نشان می­‌دهد. همان­طور که مشخص است هیچ‌کدام از آنتی‌­ویروس‌­های معروف قادر به کشف بدافزار نشده‌اند و تنها چهار آنتی‌­ویروس از ۵۴ آنتی‌­ویروس استفاده شده در آزمایش توانسته‌­اند بدافزار را کشف کنند. هدف محققان از این آزمایش، بیان نقاط ضعف موجود در بسته­‌های امنیتی بود.