قالب های فارسی وردپرس 10

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 10

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آیا طراحی سایت با وردپرس یک انتخاب مناسب است؟

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در ارتباط با طراحی سایت از سمت مشتریان پرسیده می‌شود، در ارتباط با برگزیدن زبان برنامه نویسی بوده و اینکه سایت مورد نظرشان را با چه زبان و پلت فرمی طراحی کنند. در این نوشتار به رسیدگی طراحی وب سایت وردپرس و ذکر معایب و مزایای آن پرداخته‌ایم. وردپرس در پیش درآمد سیستمی بود که برای وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما در آینده تبدیل به سیستم مدیریت محتوا شد و در حال حاضر شمار زیاد زیادی از سایت‌ها از این سیستم کاربرد می‌کنند. وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و به علت داشتن پلاگین‌های متنوع، توانسته بسیاری از نیازهای مشتریان را مرتفع نماید. برای داشتن یک سایت وردپرسی بهتر است از هاست‌های لینوکسی استفاده کرد. البته برخی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های میزبانی وب، هاست‌های وردپرسی را در سبد محصولات خود قرار داده‌اند که در ادامه درباره این جستار نیز بحث خواهد شد. مزایای پلتفرم وردپرس عبارت است از:

۱. وردپرس یک پلتفرم متن مفتوح (open source) است
متن باز بودن وردپرس به این معناست که گسترش دهندگان وب می‌توانند کدهای مورد عقیده خود را به آن اضافه کنند و آن را در برگزیدن دیگر افراد پیمان دهند. پس کسان برای طراحی یک سایت وردپرسی نیازی به کدنویسی از پایه را نخواهند داشت. این امکان جزء مزایای وردپرس محسوب می‌شود اما باید به این نکته نیز توجه داشت که این سوژه می‌تواند لغایت حدی امنیت سایت و عملکرد آن را به مخاطره انداخته و به کارگیری کدهای معیوب که توسط سایرین نوشته مش شود می‌تواند مایه عدم عملکرد درست وب سایت گردد.

۲. سادگی در طراحی و آسانی در مدیریت وب سایت
با وردپرس هر فردی با دست کم اطلاعات فنی در گویه برنامه نویسی می‌تواند وردپرس را نصب و قالب مد نظر خویش را پیاده سازی کند. همچنین وردپرس به علت دارا بودن یک رابط بصری توانسته فرایند افزودن صفحات جدید، مدیریت پست‌ها، آپلود تصاویر و … را بیش از پیش راحت کند. برای برپایی یک سایت وردپرسی فقط به یک مرورگر متصل به اینترنت نیاز است و طراح به راحتی می‌تواند شغل طراحی خویش را نخست نماید.

۳. تنوع در افزونه‌ها (plug –in)
یکی از مهمترین مزیت‌های وردپرس، داشتن تعداد زیادی افزونه است. هر فرد بنا بر دربایستن خود می‌تواند از این افزونه‌ها بهره‌گیری کند. بیشتر این افزونه‌ها به صورت مجانی ارائه شده‌اند و افزونه‌های غیر مجانی نیز با قیمت منطقی و پسندیده در کمر بستن طراحان پیمان گرفته است.

۴. قابلیت گسترش پذیری ساده و سریع
با وردپرس هر طراح می‌تواند به راحتی و با صرف کمینه زمان، سایت خویش را گسترش داده و با نصب افزونه‌های مختلف، بر عملکرد سایت خویش بیافزاید. در ضمن با پروا به اینکه وردپرس در نخست برای وبلاگ نویسی برپایی شده، قابلیت‌های تارنگار نویسی فوقانی دارد که در این بین می‌توان به راه اندازی اشتراک ایمیل Rss در وبلاگ، قابلیت ثبت کامنت توسط بازدیدکنندگان و … اشاره کرد.

۵. انعطاف پذیری در طراحی
وردپرس پلتفرمی کاملا نرمش پذیر بوده و قابلیت شخصی سازی بر بنیاد سلیقه مشتری را دارد. با نصب افزونه‌ها و تغییر در نما سایت، می‌توان یک سایت کامل و متفاوت با سایر سایت‌های وردپرسی برپایی کرد. وانگهی سایت‌های وردپرسی بسیار پیمانه پذیر هستند، بدین چهره که طراح می‌تواند هزاران صفحه جدید در سایت ایجاد کرده و نگران عملکرد سایت نباشند. ضمنا مدیر سایت می‌تواند کاربران متفاوتی را بعنوان مدیر در سایت تعریف و به هر کدام از آنها سطوح دسترسی مختلفی را اطلاق کند. در ساحل موارد مورد بحث، برای بروزرسانی سایت و افزونه‌ها نیازی به طراح سایت و برنامه نویس نبوده و آپدیت و بروزرسانی به سادگی انجام می‌گیرد. تا اینجا به بررسی برخی از مزایای طراحی سایت با وردپرس پرداخته شد. اما در کنار هر مزیتی، همواره معایبی هم هستی خواهد داشت. در ابتدای امر در کناره برتری متن مفتوح بودن وردپرس، به دشواری ها امنیتی این جستار هم تا حدی پرداخته شد. البته لازم به بیان است که به کارگیری یک طراح و برنامه نویس مجرب می‌تواند این سخت را رفع کند. اما بی گمان افراد پسین شغل و بی‌تجربه حرفه‌ای توانا به رفع مشکلات اینچنینی به شکل نخواهند بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.