قالب های فارسی وردپرس 10

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 10

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آیا سونی، موتورولا و HTC نفس‌های آخرشان را می‌کشند؟

پیش‌بینی این موضوع که از بین سه شرکت HTC، سونی و موتورولا، کدام سال آینده در بازار اسمارت‌فون‌ها وجود خواهند داشت کار ساده‌ای نیست.

اسمارت‌فون‌ها با سرعت زیادی همه‌گیر شده‌اند. با این حال با بالارفتن تقاضا، قیمت‌ها پایین و بازار رقابتی بزرگی برای شرکت‌های ساخت گوشی به‌وجود آمده است. برخی از شرکت‌ها هم نتوانسته‌اند در این بازار رقابتی دوام بیاورند. بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که از بازار موبایل عقب مانده‌اند، در حال حاضر سونی، موتورولا و HTC هستند.

Sony-Z5

سال سرنوشت ساز سونی

زمانی که «کاز هیرایی»، از سری گوشی‌های جدید Z5 در نمایشگاه IFA برلین رونمایی کرد، همه خوشحال بودند. پنج نسلی از گوشی‌های سونی گذشته است و این شرکت بزرگ، گوشی‌هایی تولید می‌کند که باید به‌خوبی توانایی رقابت با گوشی‌های گران‌قیمت بازار را داشته باشند.

اینکه بخواهیم از همین حالا HTC را محکوم به مرگ بدانیم، کار درستی نیست.

گوشی Z5 Premium سونی، اولین صفحه نمایش ۴K دنیا را دارد. این موضوع هم به تیتر همه‌ی خبرگزاری‌ها تبدیل شده بود؛ اما به غیر از صفحه نمایش، گوشی‌های دیگر این سری یعنی Z5 و Z5 Compact سخت‌افزار نسبتا یکسانی دارند. سونی شاید تنها شرکتی باشد که سخت‌افزاری بسیار قوی را در یک گوشی کوچک مثل Z5 Compact جای داده است. هر نسل از گوشی‌های اکسپریا هم از مدل‌های قبلی‌اش بهتر بوده‌اند. از سنسور اثر انگشت گرفته تا باطری بهتر یا اسپیکرهایی در جلو، گوشی‌های سونی به‌خوبی نیازهای یک کاربر اندرویدی را برطرف می‌کنند.

اگر گوشی‌های سری Z5 سونی بفروشد، این شرکت احتمالا فعلا سر جای‌اش می‌ماند. البته بخش موبایل سونی، وضعیت خوبی ندارد و انتظار می‌رود تا همین چند ماه آینده، سونی از ضرر ۴۸۰ میلیون دلاری امسال‌اش بگوید. هیچ اپراتوری هم فعلا برنامه‌ای برای کار با سونی ندارد. اپراتور Verizon هم دیگر گوشی اکسپریا ۴v را نمی‌فروشد. البته نمی‌دانیم که آیا قرار است سری Z5 جایگزین Z4هایی که Verizon  می‌فروخت شود یا نه؟

همه چیز به سه گوشی سری Z5 بستگی دارد. اگر آن‌ها نفروشند، ممکن است دیگر چیزی از برند اکسپریا نشنویم.

نمایان نیست سونی چه راه‌های دیگری مقابل‌اش دارد. سونی که از قطار اسمارت‌فون‌ها جا مانده بود، اصلا وضعیت خوبی نداشت. سونی سهم اریکسون را خرید و گوشی‌های بزرگ‌اش را شش ماه به شش ماه عرضه کرد تا از قافله عقب نماند. سونی با اپراتورهای امریکایی هم برای فروش گوشی‌های‌اش صحبت کرد. به‌طور کلی سونی کارهایی که باید را انجام داده و فعلا منتظر نتیجه نشسته است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

One-M9

آیا HTC محکو‌م به مرگ است؟

شرکت HTC یکی از اولین شرکت‌هایی است که به خوبی با سیستم عامل اندروید همگام شد. این شرکت سیستم عامل جدید گوگل را به عنوان سکوی پرتابی دید و توانست به موفقیت بالایی هم برسد. متاسفانه دوره‌ی اوج HTC در حال حاضر به پایان رسیده است. روند نزولی HTC از سال ۲۰۱۱ شروع و این شرکت امسال با کاهش ارزش بالایی مواجه شده است. صحبت‌هایی از گوشه و کنار برای خرید HTC شنیده می‌شود. کارشناسان زیادی هم کار این شرکت را از همین حالا تمام شده می‌دانند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.